Facebook

Poradnik Szamański

Hej, witam was kochane myszki w pierwszej części "Poradnika Szamańskiego"
W dzisiejszej notatce przedstawię wam pierwszą z możliwych dróg rozwoju szamana - Duchowy przewodnik. Moim zdaniem duchowy przewodnik jest bardzo praktyczny dla nowo grających graczy na Transformice, ponieważ posiada:

Duży ser - powiększa ser o 20% - w tą umiejętność warto wrzucić chociaż jeden punkt. Większości szamanów zwyczajny "serek" wydaje się dość mały
Dodatkowy czas - dodaje x sekund do czasu rundy - Osobiście przeznaczyłem na tą umiejętność 5/5 punktów co dało mi aż 25 dodatkowych sekund, dlatego warto jest sobie ją zapełnić do pełna! :) Bardzo polecam osobom które dopiero uczą się budować, szczególnie na trudnym lub boskim trybie. Każdemu zawsze się przyda parę dodatkowych sekund!!!
Zmartwychwstanie - Kiedy zginiesz, możesz jednorazowo powrócić na mapę - Bardzo podoba mi się ta umiejętność, ponieważ jak spadnę nie skończę budować to powrócę na mapę! Każdy powinien ją posiadać, bo nawet najlepszemu szamanowi zdarza się popełnić błąd (spaść), Umiejętność nie działa na mapach z dwoma szamanami, co mi nie przeszkadza, ponieważ jak ja spadnę do drugi będzie za mnie budował! Zależy ile ma umiejętności! Jak jeden raz spadnę myszy już myślą, że nikt im nie pomoże ja powracam. Bardzo przydatne! 
Supergwiazda - Kiedy tańczysz, sprawiasz, że X myszy tańczy obok ciebie - Inwestując ciężko zdobyte punkty w tą umiejętność po prostu je marnujecie. W ogóle nie pomaga w przejściu mapki. Jest to taki "bajer" na który mogą sobie pozwolić osoby które na prawdę nie mają w co innego lepszego rozdać punkty. Dobre dla osób, które chcą sobie trollować na swojej szamańskiej mapce. Polecam pominąć, bez tej umiejętności da się odblokować wyższe poziomy drzewa umiejętności.
Duży szaman - powiększa szamana o X% - Niezbyt przydatna umiejętność. Gdy mamy większego szamana jesteśmy bardziej widoczni, możemy minimalnie dalej skakać i praktycznie tylko tyle z tego mamy. Ja dałam kilka punktów w tą umiejętność, aby odblokować wyższe poziomy drzewa umiejętności.
Kuchnia polowa - przekazuje twój ser dla wybranej myszy - jeśli mamy myszkę która nie potrafi dostać się do sera z różnych powodów, mamy możliwość oddania jej swojego sera -  bardzo przydatna rzecz! I to nie jeden raz! Za każdym razem gdy zdobędziemy ser możemy go pójść oddać innej myszy. Tylko nie zapomnijcie pod koniec rundy zebrać sera dla siebie, bo nie wejdziecie bez niego do nory, wiele szamanów popełnia ten błąd. Ale uważajcie jedna mysz musi już wejść do nory, bo inaczej się nie da dać sera!!!
Łatwa wygrana - Przywołuje znak, który zabiera mysz prosto do norki. Działa tylko, jeśli mysz ma ser. Można użyć X razy. - Niezbędna umiejętność, przydaje się w wielu sytuacjach! Gdy mysz nie umie się dostać się do nor . Uwielbiam używać tej umiejętności gdy ktoś skacze po mapie i nie chce wejść do nory aby zrobić mi na złość. Wtedy używam serduszka i po sprawie :P Jedynym minusem tej umiejętności jest to, że działa tylko na myszy które mają ser. I jak przynajmniej jedna mysz wejdzie do do nory, bo jak nie wejdzie to się nie da dać, tak jak w kuchni polowej.
Nekromancja - Przywraca X myszy do życia - Kolejna genialna umiejętność! Warto na nią wydać te 5 punktów, bo daje nam to możliwość powrócenia do życia aż pięciu myszek! Nie dość, że przydatna to jeszcze bardzo efektowna, bo ożywione myszki mają wygląd szkieletów i efektowniej to wygląda!. Często widzę jak inne myszy proszą na czacie szamana o zmartwychwstanie, więc warto ją mieć aby nie zezłościć/zdenerwować innych graczy. Moja rada: Nie wskrzeszajcie myszek krótko przed zakończeniem rundy, bo i tak nie zdążą oddać sera - wiele szamanów popełnia ten głupi błąd. Na dodatek pamiętajcie aby wskrzeszać myszki gdy stoicie na serze, bo pojawią się właśnie tam gdzie stoi szaman - oszczędzicie im trochę drogi!
Teleportacja - Teleportuje  przez ciebie wybraną mysz! Oczywiście do tego miejsca gdzie stoi szaman! Można użyć X razy, zależy ile masz wykupione.
Antygrawitacja - Piłki opadają wolniej. Można użyć razy X, zależy ile masz wybrane. Moim zdaniem ta umiejętność to bez sens!
Dodatkowa szybkość - Tworzy znak od którego myszy przyspieszają do przodu, np. przed norą jak zostało do końca rundy 5 sekund, bardzo się przydaję. Lubię to umiejętność!
Sprężyna - Tworzy znak, od którego myszy się odbijają. Można użyć 3 razy - W przeciwieństwie do poprzedniej umiejętności tą akurat polecam. Gdy myszy mają do pokonania ścianę stawienie kilku sprężynek nad sobą pozwala się wybić i przejść na drugą stronę. Pamiętajcie o stawianiu sprężyn od najwyższej do najniższej, po kolei tak jak na obrazku:
Wieczna dusza - Pozwala przywoływać przedmioty przez X sekund po twojej śmierci - Po co nam umiejętność budowania po śmierci, skoro mamy dwa życia (dzięki umiejętności Zmartwychwstanie)? Tylko początkujący szaman jest zdolny dwa razy spaść ... a takiemu to nawet możliwość budowania chwile po śmierci nie pomoże.  Marnowanie punktów - są inne ciekawsze rzeczy na które je możemy wydać.
Jabłko - Tworzysz jabłko. Możesz przywoływać przedmioty znajdujące się w zasięgu przywoływania jabłka. Można użyć X razy - Musisz mieć chociaż jedno, bo bardzo ułatwia budowanie na mapie. W miejscu, w którym położysz jabłko możesz przywołać tam różne przedmioty np. teleport, możesz przyteleportwować do siebie inne myszy. Albo przywołać tam chmurę. I wiele innych!
Chmura - Przywołuje chmurę - To sam szczyt, najważniejsza umiejętność duchowego! Chmurę przywołujesz np. na dziurze, na którą może wskoczyć nie ograniczona liczba myszy. Uwaga nie można przywołać dwóch chmur, jak przywołujesz chmurę w inne miejsce ta poprzednia chmura znika! Więc najlepiej przywołać drugą chmurą najbliżej tej pierwszej i trochę niżej, bo jak ta pierwsza zniknie to myszy łatwo przeskoczą!
,
Właśnie na moim koncie na TFM Yetimati i mojej pomocniczki Ppieknusiaaa (ujawniam mojej siostry, to moja siostra!) mamy Duchowego przewodnika! Ja miałem jako pierwszy Duchowego przewodnika, a moja siotra jako drugi.
Polecam Myszki_Transformice


1 komentarz: